Cilt Lekeleri Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Cilt Lekeleri Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Minik ama oldukça can sıkıcı yaz hatıraları: Cilt lekeleri. Sonbaharı karşıladığımız bu günlerde gündemimize hızla düşen cilt lekeleri hakkında çok fazla soru işareti var. Nasıl oluşur? Gidermek için hangi yöntemlere başvurmalı? Yanlış ürün kullanırsam çoğalmasına neden olur muyum? Hiç gitmeyecekler mi gibi… Bir sürü soru işareti. Endişelerini bir kenara bırakıp cilt lekelerini ortadan kaldıracak tedavi yöntemlerini öğrenmek için doğru yerdesin.

Neden oluşur?

Cilt lekelerinin oluşmasına neden olan melanosit dengesizliğinin başlıca sebebi UV ışınları. Güneş ışınlarından yeterince korunmayan cilt yüzeyinde melanin sentezi artarak cilt lekelerinin ortaya çıkmasına neden oluyor. Son zamanlarda yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkan bir diğer neden ise bilgisayar ve telefon ekranlarından yayılan mavi ışık. Güneş korumasının yanında ekran önünde geçirilen zamanı da optimize etmek de cilt lekelerini önleme konusunda mutlaka uygulanması gerekenler listesinde.

Cilt lekeleri nasıl tedavi edilir?

Önleme konusunda yapılması gerekenler basit. Güneş koruyucu ürünleri mevsim fark etmeksizin cilt bakım rutinimizin bir parçası haline getirmek ve ekran önünde geçirdiğimiz süreyi daha verimli kullanarak optimize etmek. Peki ya bugüne kadar oluşmuş olan cilt lekelerini hayatımızdan çıkarmanın bir yolu var mı? Elbette var. Ancak doğru tedavinin uygulanması çok önemli. Her cildin ihtiyacı farklı olmakla beraber cilt lekesinin ne zaman oluştuğu, türü ve derinliği de hangi tedavinin önleneceği konusunda önemli bir etken.

Kliniğimizde uygulanan kimyasal peeling, lazer uygulamaları, cosmelan-dermamelan, PRP, mezoterapi, dermapen gibi işlemler lekenin türüne, derinliğine ve cilt tipine göre kişiye özel olarak planlanıyor ve kombine tedavilerle olumlu sonuçlar elde edilerek tedavi sonuçlandırılıyor.

Başka nelere dikkat etmeli?

Bu başlığı eklememizin sebebi leke oluşumunu önleyen cilt bakım ürünleri kullanırken mutlaka dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Leke önleyici kremlerin içeriğinde bulunan C vitamini, Hidrokinon, Retinol, Glikolik asit, Niasinamid, Azelaik asit gibi maddeler leke oluşumunu önler ancak güneş kremi kullanıldığı sürece. Leke önleyici bir ürün kullanırken cildinizi korucu olmadan güneş ışınlarına maruz bıraktığınız takdirde leke oluşumunu önlemek yerine tetikleyebilirsiniz. Aman dikkat!